مفاهیم بازاریابی و تبلیغات در صنعت ساختمان – بخش دهم

پس از معرفي كوتاه و مقدماتي بازاريابي لازم است مروري كلي بر سير تحولات موثر در بازاريابي داشته باشيم. ما براي اين كار ابتدا امواج الوين تافلر را مطرح خواهيم كرد تا ذهن شما با اتفاقات مهم تاريخي كه منجر به شكل گيري بازاريابي نوين شده به صورتي طبقه بندي شده آشنا گردد.

ااوین تافلر  (متولد چهارم اکتبر 1928) نویسندة امریکایی، دارای سوابق حرفه ­ای چون: معاون سردبیر مجلة فورچون و خبرنگار این مجله در واشنگتن، استاد مهمان دانشگاه کورنل، پژوهشگر بنیاد راسل­سیج و استاد مؤسسة جدید پژوهش اجتماعی است. وی به اخذ پنج درجة افتخاری در ادبیات، حقوق و علوم نایل آمده است و علاوه بر چاپ کتاب­های گوناگون، مقالات بیشماری را در نشریات و مجلات علمی و روزنامه ­ها به چاپ رسانده است.

تافلر در سال 1980 و در کتاب موج سوم اقدام به معرفی سه موج می کند. از منظر او ایدة موج نه تنها وسیله ­ای است برای سازمان دادن وسیع اطلاعات بسیار پراکنده، بلکه به ما کمک می­کند تا زیر سطح پرخروش تحول را ببینیم. با به کار بردن استعارة موج آنچه گیج­کننده و مبهم می­نمود، روشن می­شود. تافلر معتقد است که تاکنون نژاد بشر دو موج عظیم تحول را پشت سر گذاشته است که هر کدام به میزان وسیعی فرهنگ­ها و تمدن­های پیشین را محو کرده و شیوه­هایی از زندگی را که بر پیشینیان غیرقابل تصور بود، جایگزین آن ساخته ­اند.

قبل از موج اول تحول، بسیاری از افراد بشر در گروه­های کوچک و غالباً مهاجر می­زیستند که از راه جمع­آوری آذوقه، ماهی­گیری، شکار و گله­داری ارتزاق می­کردند. در نقطه­ای از تاریخ، در حدود هشت هزار سال قبل از میلاد، انقلاب کشاورزی آغاز شد و جای خود را در کرة زمین با گسترش روستاها، اسکان جمعیت­ها و ایجاد زمین­های زراعتی و شیوة جدید زندگی باز کرد

موج اول تحول تا پایان قرن هفدهم هنوز فرو ننشسته بود که انقلاب صنعتی همة اروپا را در برگرفت و دومین موج بزرگ تحول جهانی را به راه انداخت. این فراگرد جدید، یعنی صنعتی شدن، با سرعت بیشتری کشورها و قاره­ ها را فرا گرفت، تا اینکه آن نیز به اوج خود رسید. این آخرین نقطة عطف تاریخی، در ایالات متحدة امریکا در دهة قبل از 1955 اتفاق افتاد. این همان دهه ­ای بود که کامپیوتر و بسیاری اختراعات دیگر در همه جا گسترش یافت. از آن پس این موج با تفاوت زمانی کمی به بسیاری از کشورهای صنعتی، من جمله انگلستان، فرانسه، سوئد، آلمان، شوروی سابق و ژاپن راه یافت.

پیش فروش مجتمع های تجاری

فروش مجتمع های مسکونی

بهره برداری از مجمتع های تجاری

مدیریت بهره برداری ساختمان

بازاریابی ساختمان

بازاریابی و تبلیغات ساختمان

تبلیغات ساختمانی